loading...
::: عــــــــــــهـــــــــد :::
reza بازدید : 4 شنبه 27 مهر 1392 نظرات (0)

 

به نقل از مهر، سردار شهید علی چیت سازیان فرمانده اطلاعات وعملیات لشکر ۳۲ انصارالحسین (ع) در ۱۳۴۱ در همدان متولد شد.

وی با فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل ارتش بیست میلیونی از طریق هنرستان وارد بسیج می‌شود و در پادگان آموزشی قدس همدان آموزش‌های نظامی را می‌گذراند. هوش و ذکاوت او در کسب فنون نظامی به قدری بوده است که در مدت کوتاهی به عنوان فرمانده نیروهای آموزشی انتخاب شده و خود به آموزش صدها نیروی رزمی می‌پردازد.

با شروع جنگ تحمیلی وی، با تشکیل و قبول فرماندهی گردان انصار الحسین (ع) و به عهده گرفتن مسئولیت آموزش جنگ‌های کوهستانی در این گردان، به منطقه عملیاتی می‌رود.

درعملیات مسلم بن عقیل با اینکه بیش از ۱۷ سال سن نداشت ۱۴۰ نفر از نیروهای بعثی را که به اسارت رزمندگان اسلام در آمده بودند از داخل خاک عراق به پشت جبهه انتقال داد و شهامت و شجاعت خود را به اثبات رساند.

علی چیت سازان باتشکیل لشکر انصار الحسین (ع) به عنوان فرمانده اطلاعات و عملیات این یگان برگزیده شد و در بیشتر عملیاتی که از سوی رزمندگان اسلام برای مقابله با متجاوزان صورت می‌گرف, شرکت کردکه از جمله آنها می توان به عملیات والفجر ۲، والفجر ۵، والفجر ۸ اشاره کرد.

علی چیت سازیان در عملیات کربلای ۴ و ۵ نیز به عنوان فرمانده محور عملیاتی لشکر انصارالحسین (ع) به مبارزه با دشمنان پرداخت و رشادت‌هایی را از خود به یادگار گذاشت.

سرانجام این سردارملی وسرباز فداکار اسلام عزیز در روز چهارم آذر ۱۳۶۶ در حین انجام یک ماموریت گشت شناسایی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

به همین منظور یاران ودلسوختگان این سردار اسلام اقدام به برگزاری بیست ششمین یادواره این شهید ویکصد شهید اطلاعات وعملیات تیپ انصار الحسین (ع) استان، شامگاه پنجشنبه در حسینیه ثار الله همدان کردند، که با استقبال بی نظیر مردم همدان مواجه شد.

چیت سازیان همیشه جلوتر از نیروها حرکت می‌کرد

یکی از همسنگران شهید در این مراسم گفت: شهید چیت سازیان همیشه جلوتر از نیروها حرکت  و آنان را به نبرد دعوت می‌ کرد.

حسین توکلی ادامه داد: همیشه به رزمندگان توصیه می‌کرد در بازگشت به پشت جبهه‌ها به سرکشی خانواده شهدا و مجروحین جنگ بروند و از آنان دلجویی کند.

وی با اشاره به اینکه چیت سازیان تنها فرمانده اطلاعات نبود بلکه فرمانده دل‌های همه رزمندگان لشکر انصار بود، اذعان داشت: در جاده‌ ام القصر – فاو او از خود رشادت بالایی در حفظ این معبر احد مانند نشان داد چرا که با سقوط این نقطه احتمال سقوط فاو نیز می‌رفت.

همسنگر شهید افزود: پس از چهار ماه شناسایی در عملیات نصر چهار به دیدار همرزمانش در بیمارستان آمد واز شدت ناراحتی که دوستان خود را بر تخت بیمارستان می‌دید،ساعاتی گریه کرد.

توکلی گفت: در آخرین دیدار که به آسایشگاه جانبازان رفته بود به دیدارم آمد وسه بار تا آستانه رفتن از در رفت اما بازگشت و رویم را بوسید و از من طلب شفاعت کرد.

چیت سازیان فرمانده قلب‌های لشکر انصار الحسین (ع) بود

وی با اشاره به اینکه تنها پس از ۱۰ روز از آخرین دیدار با وی خبر شهادت را به من دادند، افزود: چیت سازیان فرمانده قلب‌های لشکر انصار الحسین (ع) بود.

همسنگر شهید اذعان داشت: چیت سازیان علاقه وافری به شهید مصیب مجیدی داشت به طوری که قصد داشت اگر فرزند پسری خداوند به او بدهد نامش را مصیب بگذارد.

یکی دیگر از همرزمان شهید نیز در این مراسم گفت: شهدا شاهدان روز محشرند.

محمد اسماعیل زاد مشاور قرار گاه نصر افزود: قدردانی از شهدا تنها در تعریف میسر نیست بلکه باید به ارزش‌هایی که شهدا برای آن به شهادت رسیدند پایبند بود.

وی با اشاره به اینکه باید به حال شهدا غبطه خورد، گفت: حرف حق گفتن در این روزگار بسیار سخت تر از گذشته است و به جبهه فرستادن فرزندان توسط پدر ومادران شهدا بسیار سخت بود، چرا که در همان روزگار شاهد بودیم برخی برای اینکه حتی مارش حمله را نشوند به خارج از ایران مهاجرت کردند.

همسنگر شهید اذعان داشت: باید قدردان خانواده شهدا بود، اگر آنان نبودند اکنون در این آسایش زندگی نمی‌کردیم.

ملت ایران شهدا را فراموش نکرده‌اند

اسماعیل زاده با تاکید براینکه ملت ایران شهدا را فراموش نکرده‌اند، افزود: آنان برای حفظ ایران اسلامی رفتند واگر این کار را نکرده بودند اکنون زیر سلطه صدام بودیم.

وی عنوان کرد: اگر از شهادا فاصله بگیریم به گمراهی خواهیم رسید، ملت ایران با شهدا خو گرفته و آنان شاهدان روز محشرند.

همسنگر شهید با تاکید براینکه باید اعمال خود را با آنچه در قرآن آمده است بسنجیم، افزود: شهدا میزان اعمال روز حساب‌اند.

وی اظهار داشت: شهید چیت سازیان جوانی و عمر خود را در راه سر افرازی ایران اسلامی گذراند.

اسماعیل زاده اذعان داشت: در کربلای پنج عراق دو هزار قبضه توپ و سه هزار خمپاره انداز در منطقه شلمچه مستقر کرده بود و در تمامی ساعات شبانه روز بارانی از راکت وخمپاره بر سر رزمندگان اسلام می‌بارید.

وی با اشاره به اینکه اولین کاری که رزمندگان اسلام پس از فتح خرمشهر انجام دادند، اقامه نماز بود، بیان داشت: در جامعه شاهد حق و ناحق شدن  و عدم التزام به حرام و حلال هستیم.

همسنگر شهید افزود: شهادا بالاترین مدیریت بحران را از خود به نمایش گذاشتند اما ارزش‌ها آنان به جامعه انتقال پیدا نکرد.

به خنده‌های آمریکایی‌ها نباید دلخوش کرد

همسنگر شهید اذعان داشت: مشکل جامعه ایران پارتی بازی است و به خنده‌های آمریکایی‌ها نباید دلخوش کرد، چرا که آنان به مردم ایران بدهکارند.

وی در پایان گفت: نباید برای ارتباط با آمریکا بر رهبر انقلاب فشار آورده شود.

در ایران مراسم همچنین از هم نفس و همسنگر شهید چیت سازیان، علی رضا رضاعی مفرت که دارای مجروحیت شیمایی است وهمچنین استاد علوم قرآنی محمد بهشتی تجلیل شد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
****بسم الله الرحمن الرحیم*** با عرض سلامت و خسته نباشید خدمت دوستان عزیز و بازدید کنندگان محترم این وبلاگ در تلاش خواهد بود تا بتواند در زمینه اسلام و مهدویت و مسائل پیرامون آن اطلاعاتی ارزشمند به دوستان عزیز ارائه نماید. امیدوارم دوستان عزیزمان با ارائه نظرات و پیشنهادات و انتقادات خود ما را در این امر یاری نمایند ....... *******به امید ظهورش ***** باتشکر** مدیریت وبلاگ : REZA . YM
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آرشیو
    نظرسنجی
    بیشتر دوست دارید به کدام موضوع پرداخته شود ؟
    نویسندگان سایت

    مدیریت : reza

    معاونت : mohammd

    آمار سایت
  • کل مطالب : 43
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 10
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 10
  • بازدید ماه : 11
  • بازدید سال : 25
  • بازدید کلی : 384