loading...
::: عــــــــــــهـــــــــد :::
reza بازدید : 8 جمعه 01 آذر 1392 نظرات (1)

بسم الله الرحمن الرحیم

با عرض سلام خدمت دوستان عزیزم

دوستان قرار بود این وبلاگ ، وبلاگ جدید باشد و حتی پیامی در وبلاگ قدیمی گذاشته شد تا دوستان از این به بعد به این وبلاگ مراجعه کنند

اما با عرض شرمندگی باید خدمت دوستان خودم عرض کنم این تصمیم منتفی شد

و قرار شد همان وبلاگ قدیمی فعال باشد و ما با همان وبلاگ قدیمی کار خود رو ادامه دهیم

با عرض پوزش از شما خواستارم برای حمایت از ما به همان وبلاگ قدیمی مراجعه بفرمایید

آدرس وبلاگ قدیمی : http://ahd12.mihanblog.com       یا       ahd12.mihanblog.com

دوستان بابت این موضوع خیلی شرمساریم

امیدوارم ما رو ببخشید . . .

در وبلاگ قدیمی منتظر شما و نظراتتان هستیم .

در پناه خداوند منان

به امبد ظهورش  . . .

باتشکر

مدیریت وبلاگ :    reza.ym

reza بازدید : 6 چهارشنبه 29 آبان 1392 نظرات (1)

مقاله حاضر از ۳ بخش تشکیل شده که بخش اول به مفهوم صبر پرداخته، در بخش دوم به بررسی مفهوم صبر از دیدگاه قرآن و روایات پرداخته و در بخش سوم مصادیقی از صبر در کربلا ذکر شده است...

با ما در ادامه مطالب همراه باشید . . .

reza بازدید : 5 چهارشنبه 29 آبان 1392 نظرات (0)

از آیات و روایات، به ویژه از روایات نقل شده از امام رضا(ع) استفاده می‌شود كه پیامبر و امام دارای ویژگی‌های مشتركی هستند كه در ذیل به برخی از آنها اشاره می‌شود. در آغاز، دو حدیث از امام رضا(ع) استفاده می‌شود كه بیشتر صفات پیامبر(ص) در امام وجود دارد، ذكر می‌كنیم. امام رضا(ع) می‌فرمایند:
«امامت مقام پیغمبران، میراث اوصیاء، خلافت الهی، جانشینی رسول خدا(ص)، مقام امیرالمؤمنین و یادگار حسن و حسین(ع) می‌باشد».
با ما در ادامه مطالب همراه باشید . . .

reza بازدید : 2 سه شنبه 28 آبان 1392 نظرات (0)

در «مشهدالنقطه» شهر حلب که محل زیارت عاشقان اهل ‌بیت است، سنگی است که سر مبارک امام‌حسین(ع) روی آن قرار داده شده و قطره خونی روی آن ریخته شد که مورد اهتمام مسلمانان قرار گرفت و از آن سنگ محافظت کردند...

reza بازدید : 0 یکشنبه 26 آبان 1392 نظرات (0)

گفت و گو با حجت الاسلام عباس جعفری فراهانی
حضرت امام علیّ بن الحسین، ملقّب به سجّاد و زین العابدین (ع) در نیمه جمادی الآخر سال 38 هجری (به قولی 36 هجری)، در مدینه منوره (بنا به قولی در کوفه) به دنیا می آیند و مدت عمر شریف و زندگی ایشان 57 سال (59 سال) بود که مدت 2 سال را در کنار جد بزرگوارشان، حضرت علی بن ابی طالب (ع) و مدت 10 سال در زمان عموی ارجمندش، حضرت امام حسن مجتبی (ع) و 10 سال هم با پدر بزرگوارشان، حضرت سیّد الشهداء (ع) بودند.
با ما در ادامه مطالب همراه باشید . . .

reza بازدید : 2 شنبه 25 آبان 1392 نظرات (0)

قیافه‌های عجیب و پوشش‌های غیر متعارف و رفتارهای خارج از عرف تحت عنوان «هالووین» چند سالی میشود که در بین بخش کوچکی از شهروندان ایرانی مرسوم شده.
انتشار عکس‌های این جشن‌های غیر متعارف در شبکه‌های اجتماعی، واکنش منفی بسیاری از ایرانیان را برانگیخته است.

reza بازدید : 3 شنبه 25 آبان 1392 نظرات (0)

«خرافه گرایی» همچنان در کشور می‌تازد و اعتقاد به آن حتی از سوی قشر تحصیلکرده نیز دیده می‌شود. بسیاری از افراد جامعه هنوز در مواجهه با کذبیاتی از قبیل طلسم و سحر و جادو، تحت تاثیر قرار می‌گیرند و مشتری پر و پا قرص مدعیان اینگونه نیروها می‌شوند. این روزها در خیابان‌های پر تردد تهران آگهی‌هایی به دست مردم می‌رسد که برخی افراد به سود جویی‌های کلان از مردم ساده لوح و زود باور می‌پردازند هیچ مرجع و نهادی نیست که به شکایت مردم برسد. . . .

reza بازدید : 1 شنبه 25 آبان 1392 نظرات (0)

مجموع این عوامل باعث می‌شود یك دختر یا پسر ناخواسته به زندگی مجردی تن بدهد. این‌كه می‌گویم زندگی مجردیِ ناخواسته، یعنی ممكن است در شروع یك علاقه و انگیزه‌ای باشد كه بخواهند مستقل باشند، ولی در ادامه كم می‌آورند و آرزو می‌كنند ای‌كاش ما یك زندگی خانوادگی داشتیم.
در نخستین گام برای بررسی جامعه‌شناسانه این پدیده به گفت‌وگو با دكتر محمدتقی كرمی، استادیار دانشكده‌ی علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی پرداختیم. او در این گفت‌وگو از تعریف علمی این پدیده گفت و از نتایج تحقیقات مبسوطی كه با كمك دانشجویانش درباره زیست مجردی یافته است. همچنین به علل گرایش جوانان به سكونت در خانه مجردی و نیز به واقعیت‌های ناشنیده‌ای اشاره كرد...

reza بازدید : 0 پنجشنبه 23 آبان 1392 نظرات (0)

مساله عطش در کربلا و تحریم آب واقعیّتی تلخ است که پرده از چهره منحوس دشمنان اهل بیت(ع) برداشته است. امام حسین(ع) و یارانش، در برخورد با این مساله از هیچ کوششی فروگذار نکردند، امّا در نهایت با لب تشنه به شهادت رسیدند. با این حال عطش برای ما مساله ایست غم انگیز، امّا برای شهدای کربلا مساله مهمّ در آن زمان، مبارزه با ظلم و ستم بوده است که با لب عطشان هم محقّق می شد.

reza بازدید : 2 یکشنبه 03 شهریور 1392 نظرات (0)

«رجعت» از عقاید عمومی و قدیمی است که در ملل مختلف جهان، میان همه اقوام و مذاهب شرق و غرب قبل از اسلام - چه در ادیان آسمانی و چه در ادیان دیگر- وجود داشته و کم و بیش هنوز وجود دارد، اگر چه در پاره‌ای از مذاهب، تأکید بیشتری روی آن شده است، ناگفته نماند که عقیده به رجعت، در هر دینی به نوع خاص خود مطرح شده است، چنانچه در فرهنگ عقیدتی و سیاسی جهان مشاهده می‌شود که هر ایده و اندیشه‌ای برای بسط و ترویج افکار و عقاید خود همت می‌گمارد.

reza بازدید : 4 شنبه 02 شهریور 1392 نظرات (0)

آیا تا به حال این سؤال برایتان مطرح شده است که به چه دلیل نمرود و فرعون پیش از ولادت ابراهیم(ع) و موسی(ع) از ولادت این رسولان الهی باخبر بوده و کمر همّت به قتل ایشان بسته بودند؟ آیا این ماجرا جز با حمایت جبهۀ شیطانی و جز با القاء، وسوسه و ... آنان و استفاده از علوم ماورایی بوده است؟ اگر چنین است، پس ولادت سلیمان(ع) و تحقیر و تذلیل شیاطین نیز موضوعی عیان برای جبهۀ شیطانی بوده است و قتل سلیمان(ع) نیز موضوعی جدّی برای ایشان! و عدم تعلیم سحر به مردم در زمان داوود(ع) و پیش از آن، جهت قتل داوود(ع) و سلیمان(ع)، خود دلیلی بر مادّی نبودن شیاطین جهت تحقّق آرزویشان پیش از مقطع مادّی شدنشان در زمان سلیمان(ع) است.
برای مشاهده بقیه مطالب به ادامه مطالب بروید .
reza بازدید : 0 شنبه 26 مرداد 1392 نظرات (0)

رجعت در لغت به معنى بازگشت و در اصطلاح به معنى «بازگشت گروهى از مومنان خالص و عده اى از کفار و منافقان فاجر محض پیش از قیامت و بعد از ظهور امام زمان علیه السلام به این جهان» است.

reza بازدید : 0 شنبه 26 مرداد 1392 نظرات (0)

در میان شیاطین جن،ّ فرد خاصّی وجود دارد که در شیطنت مقام عالی دارد و او همان ابلیس است. شیطان سمبل التقاط خیر و شرّ در عالم است و ما باید مراقب خویشتن باشیم، نپنداریم اگر خداوند توفیقی عطا فرموده و ما چند روزی در راه درستی گام برداشتیم تا پایان چنان خواهیم ماند، جهان عرصة دگرگونی‌هاست، آدمی تا زنده است و بر راستای باریک روزگار می‌گذرد، احتمال سقوط دارد. درود بر بزرگانی که هماره از سوء خاتمه و بدی عاقبت، بیش از هر چیزی هراسیدند و همواره دعا می‌کردند که عاقبت به خیر گردند. «اللهّم اجعل عواقب امورنا خیراً».

reza بازدید : 2 جمعه 25 مرداد 1392 نظرات (0)

احادیثى در خصوص مصر در عصر ظهور امام مهدى(علیه السلام) وارد شده است اما احادیث ضعیفى نیز دارد . برخى مربوط به جنبش فاطمى ها و ورودشان به مصر و سرزمین هاى شام است که برخى راویان آنها را با احادیث مربوط به خروج سفیانى و ظهور مهدى(علیه السلام)آمیخته اند . برخى از این احادیث صحیح است و اهالى مصر و نجیبان مصرى را که از یاران ویژه امام مهدى اند ، ستوده اند و مى گویند : امام مهدى(علیه السلام) مصر را منبر جهانى اسلام مى کند...

reza بازدید : 0 جمعه 25 مرداد 1392 نظرات (0)

اعتقاد به ظهور مصلح آخرالزمان که نامش «مهدى» و از اولاد پیامبر اسلام است، مورد اتّفاق همه فرقه هاى اسلامى است. صاحب کتاب عون المعبود که شرح کتاب سنن ابى داوود است، مى نویسد:
بدان که در طول اعصار، مشهور بین همه اهل اسلام، این است که حتماً، در آخرالزمان، مردى از اهل بیت(علیهم السلام) ظهور مى کند که دین را یارى، و عدل را آشکار مى کند… نامش، مهدى است و عیسى، بعد از مهدى یا هم زمان با مهدى، نزول، و او را در کشتن دجال یارى، و در نماز به او اقتدا مى کند.

reza بازدید : 0 جمعه 25 مرداد 1392 نظرات (0)

تمام منابع حدیثى اتفاق نظر دارند که اهالى شرق ( ایرانیان ) انقلاب مى کنند که آن انقلاب ، راه را براى ظهور مهدى(علیه السلام) هموار مى کند . اینان « اصحاب رایات السود ; لشکرى با پرچم هاى سیاه » معرفى شده اند که پیشاهنگان دولت مهدى و سرسپردگان حکومت اویند ...

درباره ما
****بسم الله الرحمن الرحیم*** با عرض سلامت و خسته نباشید خدمت دوستان عزیز و بازدید کنندگان محترم این وبلاگ در تلاش خواهد بود تا بتواند در زمینه اسلام و مهدویت و مسائل پیرامون آن اطلاعاتی ارزشمند به دوستان عزیز ارائه نماید. امیدوارم دوستان عزیزمان با ارائه نظرات و پیشنهادات و انتقادات خود ما را در این امر یاری نمایند ....... *******به امید ظهورش ***** باتشکر** مدیریت وبلاگ : REZA . YM
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آرشیو
    نظرسنجی
    بیشتر دوست دارید به کدام موضوع پرداخته شود ؟
    نویسندگان سایت

    مدیریت : reza

    معاونت : mohammd

    آمار سایت
  • کل مطالب : 43
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 25
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 27
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 27
  • بازدید ماه : 28
  • بازدید سال : 42
  • بازدید کلی : 401